چالش های صنعت فولاد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، تولید کنندگان فولاد ایران درباره صنعت فولاد و چالش‌ های آن اینگونه بیان کردند: زنجیره فولاد کشور در ۴ دهه گذشته به خوبی توانسته رشد چشمگیری داشته باشد، اما این رشد همواره با چالش‌ هایی همراه بوده است که یکی از چالش ‌های این صنعت به بازار آن باز می‌ گردد. حال ناگفته نماند که یکی از مهم‌ ترین چالش‌ های ما در کشور موضوع تحریم‌ ها می یاشد که سبب تورم در کشور و چالش در بازار فولاد شده است. از این رو می توان گفت که یکی از مشکلات بازار فولاد، دستوری شدن این بازار است که با کاهش دستوری آن باعث شده محصول با نرخ مناسب به‌ دست مصرف‌ کننده نرسد. 

یکی از مشکلات بازار کمبود ارز است و بازار صادرات کشور نیز حمایت قابل ‌قبولی ندارد و همین موضوع سبب آسیب رساندن به مشتری ‌مداری شده است. به‌ طور کلی توازن لازم در زنجیره فولاد ایجاد نشده است. هم‌ اکنون شاهد این موضوع هستیم که با وجود کمبود سنگ آهن اما اقدام به صادرات آن می‌کنیم. از سویی با کمبود کنسانتره و گندله روبه‌ رو هستیم، چون سنگ آهن وجود ندارد و این موضوع سبب کمبود آهن اسفنجی و اختلاف نرخ در زنجیره فولاد شده است. 

مسئولان در پاسخ به این پرسش که در ۴ دهه اخیر آیا زنجیره فولاد با توازن رشد پیدا کرده یا خیر، بیان کردند: بدون‌ شک مشکلاتی که در حال حاظر در صنعت فولاد با آن رو به ‌رو هستیم، از این موضوع نشات می‌گیرد که این زنجیره را با توازن رشد پیدا نکرده است. این موضوع نیز از آنجا ناشی می‌شود که دولت و دست‌اندرکاران آمارهای دقیقی در دسترس نداشته ‌اند و بدون مطالعه دقیق اقدام به تاسیس واحد هایی در سراسر کشور کرده‌ اند اما هم‌ اکنون با وجود انجمن تولید کنندگان فولاد، این آمارها در حال به‌ روز شدن می باشد و کمبود های این زنجیره به وزارت صنعت، معدن و تجارت گوشزد می‌ شود. امید بر این است که وزارتخانه این گوشزدها را جدی بگیرد و راه کار مناسبی اندیشه کنند.

 





:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: